رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این روزها اظهارات عجیبی غریبی در خصوص تایید صلاحیتها توسط شورای نگهبان نموده است ، اظهاراتی که نه تنها به مصلحت نظام نیست بلکه باعث ایجاد فتنه ای جدید در کشور و ایجاد تنش و نا آرامی در بین توده های مردم می شود.

البته این اولین بار نیست که جناب آیت الله با چنین اظهارات و پیامهایی موجبات نا آرامی را فراهم می نمایند و سخنان اخیر ایشان ذهن مخاطب را به یاد روزهای فتنه 88 و نامه بدون سلام می اندازد.

جناب آیت الله ،  پس از تایید صلاحیتها از هر تریبونی برای حملات گسترده به شورای نگهبان استفاده نمود و اگر به آرشیو روزنامه ها و سایتهای حامی ایشان دقت کنید به وضوح متوجه این موضوع خواهید شد ، اظهاراتی از جانب رئیس مجمعی که اگرچه کار او تشخیص مصلحت است اما به مصلحت نمی اندیشد.

هرچند که این جملات از نظر حامیان وی دلسوزانه و عاقلانه است اما موجبات خرسندی و خوشحالی رسانه های بیگانه را فراهم نمود ، حال باید از جناب آیت الله پرسید شما که هر روز یک خاطره جدید از حضرت امام (ره) تعریف می نمایید این جمله بنیانگذار کبیر انقلاب را به یاد ندارید که فرمودند: هرگاه دشمن از شما تعریف کرد ، بدانید که راه را اشتباه می روید! شاید رسانه های دشمن را دوست و فقهای عابد و صالح شورای نگهبان را دشمن می دانید!

آقای هاشمی شما که خاطره خوب بلدید ، آیا این جملات حضرت امام را بخاطر ندارید که فرمودند:
تضعیف و توهین به شورای نگهبان، انحراف است.

من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است . همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید.

لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی‌مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرت‌ها و ابرقدرت‌هاست وفادار باشیم.

 

جناب آیت الله از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعید است که اظهارات حضرت امام (ره) در خصوص تخریب شورای نگهبان را نشنیده باشد،  که فرمودند:

هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست مفسد است

من تکرار می‌کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع‌به این بگوید.

من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار بگیرد.

حال با وجود  تمامی صحبتهای گوهربار امام (ره) که همواره چراغ راه انقلاب اسلامی بوده است رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به وطن در یک سخنرانی مطالب عجیب و غریبی را بیان می کند که به شرح زیر است:

عده‌ای صلاحیت شخصیتی که جدش امام است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.

در پایان باید گفت: ظاهرا رئیس مجمع تشخصی مصلحت نظام ،مصلحت نمی شناسد و با اظهارات خود موجبات خوشحالی دشمن ، رسانه های بیگانه و استکبار جهانی و آزردگی دل دوست داران و حامیان انقلاب را فراهم می نماید و در میان هزاران سخن و خاطره از امام (ره) سخنان مهم ایان در خصوص توهین به شورای نگهبان را به خاطر ندارد ،کمترین انتظار ما این است که ایشان در خصوص این اظهارات از مردم  ، فقهای شورای نگهبان و درگاه خداوند متعال عذرخواهی نمایند.